Містобудівний кадастр на державному рівні – це інтегрована геоінформаційна система, яка забезпечує сукупність та логічне поєднання електронних інформаційних ресурсів, публічних електронних реєстрів, внутрішню та зовнішню електронну інформаційну взаємодію, а також створення, збирання, одержання, зберігання, використання, поширення та захист інформації про геопросторові дані території, про адміністративно-територіальні одиниці, екологічні, інженерно-геологічні умови, будівельну діяльність, інформаційні ресурси будівельних норм і правил для задоволення інформаційних потреб у плануванні територій та будівництві, формування галузевої складової державних геоінформаційних ресурсів. Складовою частиною Містобудівного кадастру є Єдина державна електронна система у сфері будівництва, до якої входять Єдиний державний реєстр адміністративно-територіальних одиниць та територій територіальних громад, Єдиний державний реєстр адрес, Реєстр будівель і споруд.
Єдина державна електронна система у сфері будівництва (ЄДЕССБ) – загальнонаціональна інформаційна система у складі містобудівного кадастру створена для впорядкування процесу будівництва в Україні, що через максимальну публічність інформації робить його прозорим та вільним від корупції. ЄДЕСБ має реалізувати весь життєвий цикл будівництва об’єкту починаючи з отримання містобудівних умов та обмежень, закінчуючи його введенням в експлуатацію. Передбачається, що більшість інформації та документації необхідної для ведення будівництва буде створюватися в Системі відповідними суб’єктами, що дозволить централізувати та стандартизувати дані з багатьох розрізнених джерел інформації.
Система складається з 3 компонентів:
1. Реєстр будівельної діяльності – ядро Системи, яке містить інформацію про об’єкти будівництва, учасників будівництва, дозвільні та інші документи.
2. Портал Системи – публічний Портал, на якому розміщено інформацію, що міститься у реєстрі будівельної діяльності, аналітика роботи системи тощо.
3. Електронний кабінет Системи – бекофісна частина Системи, яка надає змогу чиновникам, організаціям та атестованим особам вносити та реєструвати документи, підтверджувати участь у будівництві та відслідковувати його статус.
Що таке Реєстр будівельної діяльності?
Реєстр будівельної діяльності – комплексна база даних, що поєднує інформацію про об’єкти будівництва, учасників будівельного процесу, відомості про дозвільні документи, містобудівну та проектну документацію, експертизи проектів, відомості про технічну інвентаризацію та багато іншої інформації, що раніше зберігалася в розрізнених реєстрах та базах даних.
Що таке Портал будівельної діяльності?
Портал Єдиної системи в сфері будівництва є публічною частиною самої Системи та має на меті забезпечення безкоштовного безперешкодного доступу до інформації, що створюється в системі для всіх типів користувачів. На даному етапі Портал забезпечує зручний пошук інформації з можливістю проектування даних на карту, а також базові аналітичні інструменти. Також на порталі доступні корисні онлайн сервіси, які стануть в нагоді як професіоналам в цій сфері так і новачкам. Функціональність Порталу буде розширюватися по мірі розвитку Єдиної системи в сфері будівництва.
Хто є користувачами Системи?
Наразі до Системи підключені:
- органи державного архітектурно-будівельного контролю;
- місцеві органи містобудування та архітектури;
- саморегулівні організації у сфері архітектурної діяльності та атестовані ними особи;
- проектні та експертні організації;
- органи з присвоєння адрес;
- органи охорони культурної спадщини;
- правоохоронні органи;
- виробники будівельної продукції;
- енергоаудитори;
- нотаріуси;
Також будь-хто може переглядати інформацію про будівництво на Публічному порталі, та може скористатись послугами у сфері будівництва через портал Дія.
Система забезпечує створення, перегляд, відправлення, прийняття, збирання, внесення, накопичення, обробку, використання, розгляд, зберігання, захист, облік та надання інформації у сфері будівництва, а також електронну взаємодію між фізичними та юридичними особами, державними органами, органами місцевого самоврядування, центрами надання адміністративних послуг з метою отримання визначених Законом України “Про регулювання містобудівної діяльності” послуг у сфері будівництва. Система створена відповідно до статей 22¹, 22² та 26¹ Закону України “Про регулювання містобудівної діяльності”.
ПОРЯДОК
ведення Містобудівного кадастру на державному рівні під час
реалізації експериментального проєкту щодо запровадження
Містобудівного кадастру на державному рівні
Загальні положення
1. Цей Порядок визначає процедуру та вимоги щодо ведення Містобудівного кадастру на державному рівні (далі – Містобудівний кадастр).
2. У цьому Порядку терміни вживаються у такому значенні:
1) авторизація – електронна процедура встановлення рівня прав доступу до складових Містобудівного кадастру відповідно до ідентифікатора і пароля користувача електронного кабінету Містобудівного кадастру;
2) валідація – автоматична процедура підтвердження програмними засобами Містобудівного кадастру відповідності бази геопросторових даних (геоданих) проекту містобудівної документації вимогам до структури Бази геопросторових даних (геоданих) містобудівної документації відповідного рівня, системі координат та геопросторовим даним містобудівної документації вищого рівня;
3) доменна узгодженість – відповідність значень атрибутів набору даних визначеним допустимим значенням;
4) електронний кабінет користувача Містобудівного кадастру (далі – електронний кабінет) – компонент Містобудівного кадастру, який забезпечує взаємодію між фізичними та юридичними особами, державними органами, органами місцевого самоврядування;
5) користувачі – фізичні та юридичні особи, державні органи, органи місцевого самоврядування, яким відповідно до цього Порядку надається доступ до електронного кабінету та які пройшли процедуру ідентифікації, автентифікації та авторизації;
6) набір геопросторових даних – ідентифікована сукупність однорідних даних, на які поширюється одна і та сама специфікація геопросторових даних;
7) повнота складу документації – відповідність набору даних затвердженій структурі складових документації та їх форматів;
8) реєстрація – офіційне підтвердження фактів розроблення, затвердження та чинності містобудівної документації шляхом внесення відповідного запису до Реєстру містобудівної документації Містобудівного кадастру на державному рівні (далі – Реєстр містобудівної документації);
9) реєстраційний номер у Реєстрі містобудівної документації – унікальне літерно-цифрове позначення, що присвоюється автоматично електронному документу під час його створення, внесення (завантаження) до Реєстру містобудівної документації та є незмінним;
10) реєстровий номер у Реєстрі містобудівної документації – унікальне літерно-цифрове позначення, що присвоюється автоматично електронному документу містобудівної документації під час його реєстрації у Реєстрі містобудівної документації та є незмінним;
11) структурна узгодженість – відповідність набору даних концептуальній схемі бази геопросторових даних (геоданих) містобудівної документації за набором класів об’єктів, набором значень атрибутів кожного класу та форматів їх даних;
12) топологічна узгодженість – відповідність геометричних елементів векторних моделей об’єктів набору даних правилам топології як між об’єктами одного класу, так і між об’єктами різних класів.
Інші терміни вживаються у значенні, наведеному у Земельному кодексі України, Законах України “Про регулювання містобудівної діяльності”, “Про публічні електронні реєстри”, “Про національну інфраструктуру геопросторових даних”, “Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність”, “Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах”, “Про електронні документи та електронний документообіг”, “Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги”, Порядку розроблення, оновлення, внесення змін та затвердження містобудівної документації, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 1 вересня 2021 р. № 926 (Офіційний вісник України, 2021 р., № 72, ст. 4545), та інших нормативно-правових актах, що регулюють відносини у сфері містобудування, просторового планування, земельних відносин.
3. Містобудівний кадастр є геоінформаційною системою.
4. Містобудівний кадастр є інтегрованою інформаційною системою, яка забезпечує сукупність та логічне поєднання електронних інформаційних ресурсів, публічних електронних реєстрів, внутрішню та зовнішню електронну інформаційну взаємодію, а також створення, збирання, одержання, зберігання, використання, поширення та захист інформації про геопросторові дані території, про адміністративно-територіальні одиниці, екологічні, інженерно-геологічні умови, будівельну діяльність, інформаційні ресурси будівельних норм і правил для задоволення інформаційних потреб у плануванні територій та будівництві, формування галузевої складової державних геоінформаційних ресурсів.
Містобудівний кадастр складається з Реєстру містобудівної документації, електронного кабінету, геопорталу, а також інших інформаційних систем, підсистем та модулів.
Складовою частиною Містобудівного кадастру є Єдина державна електронна система у сфері будівництва, до якої входять Єдиний державний реєстр адміністративно-територіальних одиниць та територій територіальних громад, Єдиний державний реєстр адрес, Реєстр будівель і споруд. Суб’єкти ведення містобудівного кадастру не можуть вимагати від фізичних та юридичних осіб документи або інформацію, що внесена або підлягає внесенню до Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва. Такі документи та інформація отримуються без участі фізичних та юридичних осіб шляхом взаємодії з Єдиною державною електронною системою у сфері будівництва.
5. Містобудівний кадастр ведеться державною мовою та функціонує у цілодобовому режимі, крім випадків проведення планових і позапланових профілактичних та/або технічних робіт у разі виникнення такої необхідності.
Тривалість проведення профілактичних та/або технічних робіт з підтримки Містобудівного кадастру визначає технічний адміністратор. Інформація про проведення профілактичних та/або технічних робіт з підтримки Містобудівного кадастру оприлюднюється на геопорталі Містобудівного кадастру не пізніше, ніж за три календарних дні до дати проведення таких робіт, крім випадків, коли через терміновість проведення таких робіт своєчасне попередження неможливе, про що надсилається відповідне сповіщення.
Проведення профілактичних та/або планових технічних робіт з підтримки Містобудівного кадастру, крім усунення технічних та/або методологічних помилок, які блокують роботу Містобудівного кадастру, з 8 години 00 хвилин до 20 години 00 хвилин будь-якого робочого дня забороняється.
6. Держателем Містобудівного кадастру є Мінінфраструктури (далі – держатель кадастру).
Власником Містобудівного кадастру та виключних майнових прав інтелектуальної власності на його програмне забезпечення є держава в особі Мінінфраструктури.
Адміністратором Містобудівного кадастру є державне підприємство “Адміністратор Містобудівного кадастру на державному рівні” (далі – адміністратор).
Технічним адміністратором Містобудівного кадастру є державне підприємство “Дія”.
Функції держателя кадастру
7. Держатель кадастру вживає організаційних заходів, пов’язаних із забезпеченням функціонування та ведення Містобудівного кадастру, в тому числі:
1) забезпечує здійснення організаційних заходів, які пов’язані із створенням, модернізацією, функціонуванням, веденням та розвитком Містобудівного кадастру;
2) забезпечує нормативно-правове регулювання, методологічне та інформаційне забезпечення з питань функціонування та ведення Містобудівного кадастру;
3) забезпечує створення комплексної системи захисту відомостей (даних), що містяться у Містобудівному кадастрі, з підтвердженою відповідністю;
4) організовує електронну (технічну та інформаційну) взаємодію між Містобудівним кадастром та іншими електронними інформаційними ресурсами, інформаційно-комунікаційними системами та іншими інформаційними системами;
5) забезпечує фінансування заходів адміністратора та технічного адміністратора, пов’язаних з адмініструванням і розвитком Містобудівного кадастру;
6) надає роз’яснення щодо застосування актів законодавства з питань функціонування та ведення Містобудівного кадастру (крім питань, що стосуються технічного та технологічного забезпечення Містобудівного кадастру);
7) контролює і координує роботу адміністратора та технічного адміністратора в частині створення, модернізації, функціонування та ведення Містобудівного кадастру;
8) погоджує технічні та технологічні рішення, типи технічних засобів, вид, структуру та характеристики програмного забезпечення, а також пропозиції щодо розроблення та модернізації програмного забезпечення, що пропонують адміністратор та технічний адміністратор.
Функції адміністратора Містобудівного кадастру
8. Адміністратор вживає таких заходів, пов’язаних із забезпеченням функціонування та веденням Містобудівного кадастру:
1) здійснює заходи із впровадження та адміністрування (технічний супровід) Містобудівного кадастру;
2) виступає замовником послуг і робіт, що пов’язані з розробленням, доопрацюванням, модернізацією, розвитком та технічним адмініструванням Містобудівного кадастру, за дорученням держателя кадастру;
3) забезпечує взаємодію з користувачами Містобудівного кадастру та постійне отримання від них інформації щодо ведення Містобудівного кадастру;
4) здійснює надання, блокування та анулювання доступу до електронних кабінетів Містобудівного кадастру згідно з вимогами цього Порядку;
5) забезпечує налагодження електронної інформаційної взаємодії між Містобудівним кадастром та іншими електронними інформаційними ресурсами, інформаційно-комунікаційними системами та іншими інформаційними системами;
6) здійснює контроль за функціонуванням Містобудівного кадастру, зокрема шляхом проведення моніторингу процесів його ведення;
7) інформує технічного адміністратора за зверненнями фізичних та юридичних осіб про виявлені недоліки у роботі Містобудівного кадастру та вносить пропозиції щодо усунення виявлених недоліків у роботі Містобудівного кадастру та вдосконалення роботи Містобудівного кадастру;
8) забезпечує моніторинг використання класифікаторів, довідників, словників, переліків, структур баз даних та здійснює підготовку пропозицій щодо необхідності їх оновлення;
9) за результатами моніторингу здійснює підготовку оновленої (скоригованої) версії структури Бази геопросторових даних (геоданих) містобудівної документації на місцевому рівні шляхом додавання необов’язкових об’єктів або атрибутів, здійснює заходи щодо оприлюднення відповідних відомостей (даних) на геопорталі Містобудівного кадастру та готує пропозиції щодо внесення змін до структури Бази геопросторових даних (геоданих) містобудівної документації на місцевому рівні у порядку, визначеному законодавством;
10) здійснює узагальнення інформації та складення аналітичних звітів у сфері архітектурної, містобудівної і будівельної діяльності на відповідній території;
11) забезпечує створення та ведення бази метаданих про інформаційні ресурси Містобудівного кадастру, формування відкритих інформаційних ресурсів Містобудівного кадастру та забезпечення доступу до них засобами геопорталу;
12) аналізує стан роботи Містобудівного кадастру, готує та подає пропозиції держателю кадастру щодо забезпечення функціонування, модернізації та інформаційного наповнення Містобудівного кадастру, готує пропозиції щодо його оптимізації;
13) подає пропозиції держателю кадастру щодо вдосконалення нормативно-правового та методичного забезпечення Містобудівного кадастру;
14) організовує проведення навчання та інформаційних заходів користувачів, залучених до ведення та наповнення Містобудівного кадастру;
15) здійснює за дорученням держателя кадастру інші заходи для забезпечення функціонування Містобудівного кадастру, а також здійснює інші повноваження, передбачені Законом України “Про публічні електронні реєстри” та цим Порядком.
Функції технічного адміністратора Містобудівного кадастру
Технічний адміністратор вживає заходів, пов’язаних із впровадженням та супроводженням програмного забезпечення, відповідає за технічне та технологічне забезпечення, збереження та захист відомостей (даних), що містяться в Містобудівному кадастрі.
10. Супроводження програмного забезпечення Містобудівного кадастру технічним адміністратором полягає у здійсненні заходів щодо:
1) забезпечення функціонування Містобудівного кадастру відповідно до технічної документації;
2) виявлення програмних та апаратних помилок, вжиття заходів щодо їх усунення та проведення модернізації Містобудівного кадастру;
3) забезпечення проведення технічних та технологічних заходів з надання, блокування та анулювання доступу до програмно-апаратної інфраструктури, з використанням якої функціонує Містобудівний кадастр.
11. Технічне та технологічне забезпечення Містобудівного кадастру технічним адміністратором передбачає:
1) здійснення заходів, пов’язаних із створенням, модернізацією та функціонуванням Містобудівного кадастру, зокрема його введенням в експлуатацію;
2) проведення моніторингу роботи Містобудівного кадастру;
3) розгляд пропозицій (зауважень) щодо удосконалення функціонування Містобудівного кадастру та надання відповідних пропозицій адміністратору;
4) здійснення технічних заходів для підтримки в актуальному стані класифікаторів, довідників, словників, переліків та баз даних (налаштування взаємодії, оновлення посилань, автоматизоване чи ручне завантаження оновлених відомостей (даних);
5) здійснення технічних заходів з оновлення (коригування) структури Бази геопросторових даних (геоданих) містобудівної документації Реєстру містобудівної документації Містобудівного кадастру відповідно до наданих пропозицій адміністратора за погодженням із держателем кадастру;
6) здійснення технічного та програмно-апаратного забезпечення налаштування електронної інформаційної взаємодії між Містобудівним кадастром та іншими електронними інформаційними ресурсами, інформаційно-комунікаційними системами та іншими інформаційними системами;
7) підтримання сталого функціонування програмного та апаратного забезпечення Містобудівного кадастру;
8) налаштування і технічну підтримку безперервного належного функціонування апаратної та програмної частин Містобудівного кадастру;
9) забезпечення обслуговування технічної інфраструктури (центру обробки даних, мережі передачі даних тощо);
10) введення в промислову експлуатацію апаратних, програмних засобів, технічних засобів електронних комунікацій та захисту відомостей (даних), що містяться в Містобудівному кадастрі;
11) підтримання безперервного функціонування Містобудівного кадастру, зокрема системи зберігання та архівування відомостей (даних);
12) забезпечення резервування потужностей і створення резервних копій Містобудівного кадастру;
13) створення, збереження та захист резервних копій налаштувань, що містяться в Містобудівному кадастрі;
14) здійснення заходів з впровадження комплексних систем захисту відомостей (даних), що містяться у Містобудівному кадастрі.
12. Технічний адміністратор вживає таких заходів щодо збереження та захисту відомостей (даних), що містяться в Містобудівному кадастрі:
1) створення та забезпечення функціонування комплексної системи захисту відомостей (даних), що містяться у Містобудівному кадастрі відповідно до законодавства у сфері захисту інформації в інформаційних, електронних комунікаційних та інформаційно-комунікаційних системах;
2) впровадження та забезпечення використання засобів криптографічного та технічного захисту відомостей (даних), що містяться у Містобудівному кадастрі, з підтвердженою відповідністю під час ведення Містобудівного кадастру;
3) забезпечення використання кваліфікованого електронного підпису чи печатки під час ведення Містобудівного кадастру відповідно до вимог законодавства;
4) забезпечення захисту цілісності бази даних, апаратного та програмного забезпечення, достовірності відомостей (даних), що містяться у Містобудівному кадастрі, захист від несанкціонованого доступу, незаконного використання, незаконного копіювання, спотворення, блокування, знищення даних, забезпечення безпеки персональних даних;
5) блокування несанкціонованих дій щодо доступу до Містобудівного кадастру.
13. Технічний адміністратор здійснює за дорученням держателя кадастру інші заходи для забезпечення функціонування Містобудівного кадастру, а також здійснює інші повноваження, передбачені Законом України “Про публічні електронні реєстри” та цим Порядком.
Завдання Містобудівного кадастру
14. Запровадження Містобудівного кадастру здійснюється з метою виконання таких завдань:
1) створення, збирання, одержання, зберігання, використання, поширення, захист інформації про планування, забудову та інше використання території для забезпечення можливості прийняття обґрунтованих управлінських рішень, прогнозування та планування;
2) цифровізація процедур розроблення, оновлення, внесення змін, погодження та затвердження містобудівної документації за єдиними вимогами;
3) підвищення якості містобудівної документації, її трансформація до уніфікованих баз геопросторових даних (геоданих);
4) підвищення рівня прозорості прийняття рішень державними органами, органами місцевого самоврядування, зниження корупційних ризиків;
5) забезпечення прозорого, рівного та швидкого доступу до містобудівної документації;
6) забезпечення автоматизації та прозорості дозвільних процедур у сфері будівництва та просторового розвитку в цілому.
Функціональні можливості Містобудівного кадастру
15. Відповідно до визначених завдань Містобудівний кадастр має такі функціональні можливості:
1) електронна ідентифікація та автентифікація користувачів з використанням інтегрованої системи електронної ідентифікації, електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа, або іншого засобу електронної ідентифікації із середнім або високим рівнем довіри, які дають змогу однозначно встановлювати особу та здійснювати процедуру авторизації;
2) доступ користувачів до відомостей (даних), що містяться в Містобудівному кадастрі, через електронний кабінет;
3) забезпечення функціонування реєстрів, баз даних, класифікаторів, довідників;
4) застосування інтерфейсів, адаптованих для осіб з інвалідністю, зокрема для осіб із порушеннями зору, слуху, опорно-рухового апарату, мовлення та інтелектуального розвитку, а також із різними комбінаціями порушень;
5) завантаження, створення, формування, внесення, перегляд, надсилання, прийняття, збирання, накопичення, обробка, використання, розгляд, зберігання, захист та надання відомостей (даних) та електронних документів (у тому числі витягів) засобами Містобудівного кадастру з використанням електронних підписів та печаток, що базуються на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису/печатки, та/або інших засобів ідентифікації, які дають змогу однозначно встановити особу;
6) отримання, опрацювання та розгляд електронних документів, поданих користувачами через електронний кабінет, з автоматичною фіксацією часу здійснених дій, а також забезпечення цілісності і достовірності електронних документів;
7) автоматичне створення або формування електронних документів засобами Містобудівного кадастру з використанням відомостей (даних), отриманих в порядку електронної інформаційної взаємодії з електронних інформаційних ресурсів, інформаційно-комунікаційних систем та інших інформаційних систем;
8) автоматизована фіксація всіх дій користувачів Містобудівного кадастру (в тому числі дій з відомостями (даними), які містяться в Містобудівному кадастрі);
9) формування наборів даних, що підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних на Єдиному державному веб-порталі відкритих даних відповідно до Закону України “Про доступ до публічної інформації”;
10) автоматичне формування відомостей (даних) з Реєстру містобудівної документації для надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, будівельного паспорта забудови земельної ділянки;
11) здійснення валідації;
12) зберігання, забезпечення цілісності та достовірності геопросторових даних в Містобудівному кадастрі;
13) розмежування та контроль доступу до відомостей (даних), що містяться у Містобудівному кадастрі;
14) здійснення пошуку та перегляду відомостей (даних), що містяться у Містобудівному кадастрі, з дотриманням вимог Законів України “Про захист персональних даних”, “Про публічні електронні реєстри”;
15) захист відомостей (даних), що обробляються в Містобудівному кадастрі, відповідно до вимог законодавства у сфері захисту інформації;
16) здійснення пошуку та перегляду відомостей (даних), що містяться в Містобудівному кадастрі, відповідно до заданих параметрів в онлайн режимі на геопорталі Містобудівного кадастру;
17) можливість використання для групування та систематизації відомостей (даних) та електронних документів у Містобудівному кадастрі, національних та галузевих класифікаторів, баз даних, словників та довідників, затверджених в установленому законодавством порядку, та їх оновлення.
Електронна інформаційна взаємодія між Містобудівним кадастром та
іншими електронними інформаційними ресурсами, інформаційно-
комунікаційними системами та інформаційними системами
16. Електронна інформаційна взаємодія Містобудівного кадастру з державними електронними інформаційними ресурсами, інформаційно-комунікаційними системами та іншими інформаційними системами здійснюється засобами системи електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів “Трембіта” відповідно до Порядку електронної (технічної та інформаційної) взаємодії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 8 вересня 2016 р. № 606 “Деякі питання електронної взаємодії електронних інформаційних ресурсів” (Офіційний вісник України, 2016 р., № 73, ст. 2455; 2021 р., № 52, ст. 3216; 2023 р., № 11, ст. 721).
Під час здійснення електронної інформаційної взаємодії у Містобудівному кадастрі можуть реалізовуватися електронні інформаційні взаємодії, які реалізовано в електронних інформаційних ресурсах Містобудівного кадастру, зокрема в Єдиній державній електронній системі у сфері будівництва.
У разі відсутності технічної можливості передачі даних засобами системи електронної взаємодії електронна інформаційна взаємодія суб’єктів електронної взаємодії може здійснюватися з використанням інших інформаційно-комунікаційних систем із застосуванням в них систем захисту відповідно до вимог законодавства про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах.
17. У Містобудівному кадастрі забезпечується електронна інформаційна взаємодія у режимі реального часу з електронними інформаційними ресурсами, інформаційно-комунікаційними системами, інформаційними системами, у тому числі з:
1) національним геопорталом;
2) Державним реєстром майна, пошкодженого та знищеного внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України;
3) Єдиною екологічною платформою “ЕкоСистема”, зокрема з Єдиним реєстром стратегічної екологічної оцінки;
4) інформаційними системами містобудівних кадастрів регіонального, районного та міського рівня;
5) Єдиною цифровою інтегрованою інформаційно-аналітичною системою управління процесом відбудови об’єктів нерухомого майна, будівництва та інфраструктури;
6) Єдиною геоінформаційною системою здійснення моніторингу та оцінювання розвитку регіонів і територіальних громад;
7) Державним земельним кадастром;
8) електронною системою закупівель;
9) Державним реєстром нерухомих пам’яток України;
10) Державним кадастром територій та об’єктів природно-заповідного фонду.
18. Електронна інформаційна взаємодія Містобудівного кадастру з іншими електронними інформаційними ресурсами, інформаційно-комунікаційними системами та інформаційними системами здійснюється безоплатно із застосуванням засобів технічного та криптографічного захисту інформації з дотриманням вимог Закону України “Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах”.
Загальні вимоги до відомостей (даних) та електронних документів, що
містяться у Містобудівному кадастрі
19. Завантаження, створення, формування, внесення, перегляд, надсилання, прийняття, збирання, накопичення, обробка, використання, розгляд, зберігання, захист і надання відомостей (даних) та електронних документів в Містобудівному кадастрі, внесення змін та доповнень до них здійснюються користувачами в межах повноважень, визначених Законом України “Про публічні електронні реєстри”, іншими актами законодавства, та відповідно до прав доступу, передбачених цим Порядком.
20. Кожному електронному документу під час внесення (завантаження), створення або формування в Реєстрі містобудівної документації Містобудівного кадастру автоматично присвоюється реєстраційний або реєстровий номер, який є незмінним, у тому числі в разі внесення змін, виправлення технічних помилок.
21. Відомості (дані) та електронні документи створюються, вносяться (завантажуються) до Містобудівного кадастру державною мовою. У разі коли використання літер українського алфавіту призводить до спотворення відомостей (даних), можуть використовуватися латинські літери і спеціальні символи.
22. На електронні документи та відомості (дані), що створюються, завантажуються, формуються або вносяться до Містобудівного кадастру, накладається кваліфікований електронний підпис чи печатка особи, яка створила, внесла, завантажила чи сформувала такий документ, відповідно до Закону України “Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги”.
23. Під час автоматичного створення електронного документа засобами Містобудівного кадастру на електронний документ накладається кваліфікована електронна печатка адміністратора.
24. Для забезпечення функціонування Містобудівного кадастру використовуються:
національні, галузеві класифікатори, бази даних, словники та довідники, затверджені в установленому законодавством порядку;
інші класифікатори, бази даних, довідники, словники та переліки, затверджені Мінінфраструктури.
25. Для забезпечення внесення (завантаження) відомостей (даних) та електронних документів до Містобудівного кадастру використовується структура Бази геопросторових даних (геоданих) містобудівної документації на місцевому рівні, затверджена Мінінфраструктури.
26. Технічний адміністратор здійснює технічну підтримку застосування документів, зазначених у пунктах 24 і 25 цього Порядку, та забезпечує здійснення технічних заходів для підтримки їх в актуальному стані.
Оновлення структури Бази геопросторових даних (геоданих) містобудівної документації на відповідному рівні може здійснюватися технічним адміністратором за погодженням із держателем кадастру на підставі інформації адміністратора.
Під час оновлення структури Бази геопросторових даних (геоданих) містобудівної документації на відповідному рівні зазначаються підстава, дата і час оновлення та забезпечується зберігання попередніх версій структури Баз геопросторових даних (геоданих) містобудівної документації.
Реєстр містобудівної документації
27. Реєстр містобудівної документації створюється з метою формування, зберігання, обліку, використання єдиної бази даних містобудівної документації на державному, регіональному та місцевому рівні, забезпечення фізичних та юридичних осіб, державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій достовірною інформацією про поточний стан і вимоги до планування, забудови та іншого використання території.
28. Користувачі Реєстру містобудівної документації залежно від повноважень, визначених законодавством, та рівня прав доступу поділяються на:
публічних реєстраторів Реєстру містобудівної документації, що забезпечують створення та/або внесення (завантаження) інформації (документів) про містобудівну документацію та супровідних документів до неї;
користувачів реєстрової інформації, що створюють, переглядають, отримують інформацію з Містобудівного кадастру.
29. Публічними реєстраторами Реєстру містобудівної документації та створювачами інформації про об’єкти Реєстру містобудівної документації є:
1) замовники містобудівної документації (посадові особи виконавчих органів сільської, селищної, міської ради, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних та районних держадміністрацій);
2) уповноважені органи містобудування та архітектури;
3) розробники містобудівної документації (сертифіковані архітектори, сертифіковані інженери-землевпорядники);
4) експертні організації, що проводять експертизу проектів містобудівної документації (далі – експертні організації).
30. Користувачами реєстрової інформації Реєстру містобудівної документації є:
1) Мінінфраструктури;
2) центральні органи виконавчої влади та їх територіальні органи;
3) Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, районні державні (військові, військово-цивільні) адміністрації;
4) органи місцевого самоврядування, військові, військово-цивільні адміністрації населених пунктів (у разі утворення);
5) замовники містобудівної документації (виконавчий орган сільської, селищної, міської ради, Київська та Севастопольська міські держадміністрації);
6) розробники містобудівної документації;
7) експертні організації;
8) уповноважені органи містобудування та архітектури;
9) архітектурно-містобудівні ради;
10) учасники громадських обговорень проектів містобудівної документації.
31. Реєстр містобудівної документації є компонентом Містобудівного кадастру, який використовується для збирання, накопичення, обліку, оброблення і зберігання:
1) містобудівної документації на місцевому рівні, а саме комплексних планів просторового розвитку території територіальної громади, генеральних планів населеного пункту, планів зонування території, детальних планів територій;
2) містобудівної документації на регіональному рівні, а саме схем планування території Автономної Республіки Крим, областей та районів, їх частин;
3) містобудівної документації на державному рівні, а саме Генеральної схеми планування території України, схем планування окремих частин території України;
4) проектів містобудівної документації на державному, регіональному та місцевому рівні;
5) супровідних документів містобудівної документації на місцевому рівні, у тому числі:
- рішень щодо розроблення, оновлення, внесення змін до містобудівної документації;
- пропозицій до розроблення або внесення змін до комплексного плану, генерального плану населеного пункту;
- завдань щодо розроблення, оновлення, внесення змін до містобудівної документації (для комплексних планів також – матеріалів громадських обговорень з формування завдання щодо розроблення або концепцій інтегрованого розвитку території територіальної громади, програм комплексного відновлення території територіальної громади, у разі коли вони застосовуються як завдання щодо розроблення комплексного плану);
- протоколів проведення громадського обговорення проекту містобудівної документації (громадських слухань, рішень погоджувальної комісії);
- протоколів розгляду проекту містобудівної документації на архітектурно-містобудівній раді;
- звітів про результати експертизи проекту містобудівної документації;
- відомостей про звіти про стратегічну екологічну оцінку, довідок про громадське обговорення та довідок про консультації з органами виконавчої влади в процесі стратегічної екологічної оцінки;
- рішень сесії відповідної сільської, селищної, міської ради щодо затвердження містобудівної документації;
- матеріалів реєстрації об’єктів Державного земельного кадастру, які передбачені Порядком ведення Державного земельного кадастру, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2012 р. № 1051 (Офіційний вісник України, 2012 р., № 89, ст. 3598);
6) супровідних документів містобудівної документації на регіональному рівні, у тому числі:
- рішень щодо розроблення, оновлення, внесення змін до містобудівної документації;
- завдань щодо розроблення, оновлення, внесення змін до містобудівної документації;
- протоколів розгляду проекту містобудівної документації на архітектурно-містобудівній раді;
- звітів про результати експертизи проекту містобудівної документації;
- звітів про стратегічну екологічну оцінку, довідок про громадське обговорення та довідок про консультації з органами виконавчої влади в процесі стратегічної екологічної оцінки;
- рішень сесії Верховної Ради Автономної Республіки Крим, відповідної обласної, районної ради щодо затвердження містобудівної документації на регіональному рівні;
7) звітів про валідацію проекту містобудівної документації;
8) відомостей про реєстрацію метаданих містобудівної документації на національному геопорталі;
9) відомостей про договори про розроблення містобудівної документації, про проведення експертизи містобудівної документації;
10) заяв про проведення експертизи містобудівної документації;
11) витягів з містобудівної документації;
12) звітів про проведення містобудівного моніторингу;
13) висновків про погодження містобудівної документації.
32. З використанням Реєстру містобудівної документації створюються такі електронні документи:
1) містобудівна документація;
2) проект містобудівної документації;
3) супровідні документи містобудівної документації на місцевому рівні:
- пропозиції до розроблення або внесення змін до комплексного плану, генерального плану населеного пункту;
- завдання щодо розроблення, оновлення, внесення змін до містобудівної документації на місцевому рівні;
- протоколи проведення громадського обговорення проекту містобудівної документації на місцевому рівні (громадських слухань, рішень погоджувальної комісії);
- протоколи розгляду проекту містобудівної документації на місцевому рівні на засіданні архітектурно-містобудівної ради;
- заяви про проведення експертизи проекту містобудівної документації на місцевому рівні;
4) супровідні документи містобудівної документації на регіональному рівні, зокрема:
- рішення щодо розроблення, оновлення, внесення містобудівної документації;
- протоколи розгляду проекту містобудівної документації на засіданні архітектурно-містобудівної ради;
- заяви про проведення експертизи проекту містобудівної документації на регіональному рівні;
5) звіти про валідацію проекту містобудівної документації;
6) витяги з містобудівної документації.
33. З використанням Реєстру містобудівної документації здійснюються такі дії:
1) внесення (завантаження) супровідних документів містобудівної документації на місцевому рівні, зокрема:
- рішення щодо розроблення, оновлення, внесення змін до містобудівної документації на місцевому рівні;
- концепції інтегрованого розвитку території територіальної громади, програми комплексного відновлення території територіальної громади (для комплексних планів), у разі коли вони застосовуються як завдання на розроблення комплексного плану;
- звіту про результати експертизи проекту містобудівної документації на місцевому рівні;
- відомостей про звіти про стратегічну екологічну оцінку, довідки про громадське обговорення та довідки про консультації з органами виконавчої влади у процесі стратегічної екологічної оцінки;
- рішення сесії відповідної сільської, селищної, міської ради щодо затвердження містобудівної документації на місцевому рівні;
- матеріалів, необхідних для реєстрації об’єктів Державного земельного кадастру, які передбачені Порядком ведення Державного земельного кадастру, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2012 р. № 1051;
2) внесення (завантаження) супровідних документів містобудівної документації на регіональному рівні, зокрема:
- завдання щодо розроблення, оновлення, внесення змін до містобудівної документації;
- програми комплексного відновлення області;
- звіту про результати експертизи проекту містобудівної документації;
- відомостей про звіти про стратегічну екологічну оцінку, довідки про громадське обговорення та довідки про консультації з органами виконавчої влади у процесі стратегічної екологічної оцінки;
- рішення сесії Верховної Ради Автономної Республіки Крим, відповідної обласної, районної ради щодо затвердження містобудівної документації на регіональному рівні;
- відомостей про реєстрацію метаданих містобудівної документації на національному геопорталі;
- відомостей про договори про розроблення містобудівної документації, проведення експертизи містобудівної документації;
3) внесення (завантаження) звітів про проведення містобудівного моніторингу;
4) внесення (завантаження) геопросторових даних, текстових та графічних матеріалів містобудівної документації у вигляді пакета файлів згідно з вимогами, визначеними постановою Кабінету Міністрів України від 9 червня 2021 р. № 632 “Про визначення формату електронних документів комплексного плану просторового розвитку території територіальної громади, генерального плану населеного пункту, детального плану території” (Офіційний вісник України, 2021 р., № 51, ст. 3152);
5) валідація;
6) проходження експертизи містобудівної документації;
7) внесення (завантаження) висновків про погодження містобудівної документації;
8) внесення (завантаження) матеріалів громадських слухань проектів містобудівної документації;
9) оприлюднення містобудівної документації;
10) автоматичне формування наборів геопросторових даних містобудівної документації для надання містобудівних умов та обмежень та для надання будівельного паспорта забудови земельної ділянки;
11) внесення (завантаження) договорів про розроблення містобудівної документації та проведення її експертизи;
12) картографічна візуалізація містобудівної документації.
34. Відомості (дані) та електронні документи вносяться (завантажуються) до Реєстру містобудівної документації через електронний кабінет і шляхом електронної інформаційної взаємодії між Містобудівним кадастром та іншими електронними інформаційними ресурсами, інформаційно-комунікаційними системами та інформаційними системами.
35. Строки внесення до Реєстру містобудівної документації матеріалів проекту містобудівної документації та супровідних документів до нього визначаються Порядком розроблення, оновлення, внесення змін та затвердження містобудівної документації, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 1 вересня 2021 р. № 926 (Офіційний вісник України, 2021 р., № 72, ст. 4545), Порядком проведення експертизи містобудівної документації, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 25 травня 2011 р. № 548 (Офіційний вісник України, 2011 р., № 40, ст. 1642; 2021 р., № 75, ст. 4718), та Порядком проведення громадських слухань щодо проектів містобудівної документації на місцевому рівні, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 25 травня 2011 р. № 555 (Офіційний вісник України, 2011 р., № 41, ст. 1669; 2022 р., № 85, ст. 5276).
36. До Реєстру містобудівної документації не вносяться відомості (дані), які становлять державну таємницю.
37. Заходи із створення, впровадження та супроводження програмного забезпечення Реєстру містобудівної документації, технічного і технологічного забезпечення, збереження та захисту даних Реєстру містобудівної документації, технічних та технологічних заходів з надання доступу до Реєстру містобудівної документації здійснюються адміністратором та технічним адміністратором згідно із Законами України “Про публічні електронні реєстри”, “Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах” та цим Порядком.
38. Публічна інформація у формі відкритих даних з Реєстру містобудівної документації формується програмними засобами Містобудівного кадастру та оприлюднюється відповідно до Закону України “Про доступ до публічної інформації” та Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 р. № 835 (Офіційний вісник України, 2015 р., № 85, ст. 2850).
Вимоги до внесення (завантаження) матеріалів проектів містобудівної
документації та чинної містобудівної документації
39. Відомості (дані) та документи, які створюються під час розроблення, оновлення та внесення змін до містобудівної документації на місцевому рівні (комплексного плану просторового розвитку території територіальної громади, генерального плану населеного пункту, детального плану території), що розробляється відповідно до положень Закону України від 17 червня 2020 р. № 711-IX “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо планування використання земель”, вносяться (завантажуються) замовником містобудівної документації або іншими уповноваженими особами, які є відповідальними за створення таких відомостей (даних) або документів, через електронний кабінет до Реєстру містобудівної документації відповідно до вимог, визначених постановою Кабінету Міністрів України від 9 червня 2021 р. № 632 “Про визначення формату електронних документів комплексного плану просторового розвитку території територіальної громади, генерального плану населеного пункту, детального плану території” (Офіційний вісник України, 2021 р., № 51, ст. 3152).
У разі коли містобудівна документація розроблена без урахування вимог Закону України від 17 червня 2020 р. № 711-IX “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо планування використання земель” щодо складу та змісту містобудівної документації на місцевому рівні, межі території, для якої розроблена щодо якої розроблена така містобудівна документація (або: яка включена до такої містобудівної документації), вносяться (завантажуються) у формі геопросторових даних в електронному кабінеті (за наявності таких даних).
40. Відомості (дані) та документи, які створюються під час розроблення, оновлення та внесення змін до містобудівної документації на місцевому рівні (генерального плану населеного пункту, детального плану території), рішення про розроблення якої було прийнято до набрання чинності Законом України від 17 червня 2020 р. № 711-IX “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо планування використання земель” і яка відповідно до абзацу четвертого пункту 3 розділу II “Прикінцеві та перехідні положення” зазначеного Закону розробляється без урахування вимог такого Закону щодо складу та змісту містобудівної документації на місцевому рівні, вносяться (завантажуються) замовником містобудівної документації або іншими уповноваженими особами, які є відповідальними за створення таких відомостей (даних) або документів, через електронний кабінет до Реєстру містобудівної документації у формі електронного документа, що створюється у вигляді пакета файлів у форматах:
- Adobe Portable Document Format (PDF), у яких містяться текстові, табличні та графічні матеріали містобудівної документації;
- наборів геопросторових даних у векторному форматі (за наявності);
- растрових даних, що мають геопросторову прив’язку (за наявності).
Межі території, для якої розроблена документація, вносяться (завантажуються) у формі геопросторових даних в електронному кабінеті.
У разі коли містобудівна документація розроблена без урахування вимог Закону України від 17 червня 2020 р. № 711-IX “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо планування використання земель” щодо складу та змісту містобудівної документації на місцевому рівні, межі території, щодо якої розроблена така містобудівна документація, вносяться (завантажуються) у формі геопросторових даних в електронному кабінеті (за наявності таких даних).
41. Оцифрування та внесення (завантаження) містобудівної документації, затвердженої до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 9 серпня 2024 р. № 909 “Деякі питання реалізації експериментального проекту щодо запровадження Містобудівного кадастру на державному рівні”, передбачає переведення текстових та графічних матеріалів містобудівної документації у паперовій формі в електронну форму шляхом сканування таких матеріалів та внесення (завантаження) до Містобудівного кадастру відповідно до цього Порядку.
Оцифруванню та внесенню (завантаженню) підлягають всі наявні графічні та текстові матеріали містобудівної документації, що були передбачені вимогами законодавства, державними будівельними нормами, національними/державними стандартами, обов’язковими для виконання на момент її розроблення та затвердження. Не підлягають оцифруванню та внесенню (завантаженню) матеріали містобудівної документації, що містять інформацію з обмеженим доступом.
Уповноважені органи містобудування та архітектури вносять (завантажують) містобудівну документацію з використанням електронного кабінету замовника містобудівної документації у Містобудівному кадастрі.
42. Містобудівна документація на регіональному рівні (схеми планування території Автономної Республіки Крим, областей) вноситься (завантажується) посадовою особою структурного підрозділу виконавчого органу Автономної Республіки Крим, облдержадміністрацій з питань архітектури до Реєстру містобудівної документації в електронній формі у вигляді файлів у форматах:
- Adobe Portable Document Format (PDF), у яких містяться текстові, табличні та графічні матеріали документації;
- наборів геопросторових даних у векторному форматі (за наявності);
- растрових даних, що мають геопросторову прив’язку (за наявності).
43. Внесення (завантаження) електронних копій (фотокопій) текстових, табличних та графічних матеріалів містобудівної документації в Містобудівному кадастрі здійснюється у форматі “Adobe Portable Document Format (PDF)”, а для графічних матеріалів у форматі “TIFF” також з урахуванням таких вимог:
1) усі підписані документи повинні бути окремо відсканованими в остаточній редакції, не допускається після сканування вносити додаткові записи, правки, зміни;
2) кольорові електронні копії (фотокопії) документів повинні бути чіткими та повнорозмірними (без обрізань сторін документів, у тому числі прізвища та підпису, печатки, номера тощо), глибина кольору повинна становити не менше ніж 8 бітів;
3) текст на всіх відсканованих зображеннях повинен бути розбірливим, роздільна здатність 300 точок на дюйм;
4) документи, що містять більше однієї сторінки, скануються в один файл. У разі перевищення допустимого для завантаження розміру файла такий файл розділяється на кілька файлів без пропущення сторінок та із збереженням їх послідовності відповідно до оригіналу документа;
5) розмір кожного внесеного (завантаженого) файла в Містобудівному кадастрі повинен бути розміром не більше 500 мегабайтів;
6) найменування файла повинно відповідати його змісту і структурі та викладатися латинськими літерами відповідно до правил транслітерації.
44. У разі коли містобудівна документація містить інформацію, яка відповідно до закону належить до інформації з обмеженим доступом, зазначені матеріали створюються у формі окремого електронного документа та не вносяться (не завантажуються) до Реєстру містобудівної документації.
45. У разі коли містобудівна документація містить інформацію, яка належить до інформації з обмеженим доступом, у складі текстових документів зазначається перелік такої інформації з посиланням на нормативно-правові акти, що встановлюють відповідні обмеження.
46. Відповідальними за достовірність внесених (завантажених) даних до Містобудівного кадастру є розробники містобудівної документації, замовники містобудівної документації (уповноважені органи містобудування та архітектури або інші структурні підрозділи місцевих держадміністрацій, виконавчих органів сільських, селищних, міських рад, що забезпечують організацію розроблення містобудівної документації) або інші уповноважені особи, які є відповідальними за створення таких відомостей (даних) або документів.
Вимоги до валідації
47. Програмними засобами Містобудівного кадастру забезпечується валідація бази геопросторових даних (геоданих) проекту містобудівної документації під час його розроблення або оновлення.
Валідація застосовується до бази геопросторових даних (геоданих) проекту містобудівної документації, яка розробляється або оновлюється відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 9 червня 2021 р. № 632 “Про визначення формату електронних документів комплексного плану просторового розвитку території територіальної громади, генерального плану населеного пункту, детального плану території”.
48. Валідація призначена для:
- визначення відповідності бази геопросторових даних (геоданих) проекту містобудівної документації встановленим вимогам до складу, формату, структури Бази геопросторових даних (геоданих) щодо дотримання структурної, доменної та топологічної узгодженості;
- перевірки відповідності геопросторових даних місцевій системі координат відповідного регіону, однозначно зв’язаній з Державною геодезичною референцною системою координат УСК-2000;
- перевірки відповідності бази геопросторових даних (геоданих) проекту містобудівної документації геопросторовим даним містобудівної документації, внесеної до Реєстру містобудівної документації відповідно до її рівнів та видів.
49. За результатами валідації автоматично засобами Містобудівного кадастру створюється звіт про валідацію:
- позитивний, якщо за результатами валідації не виявлено критичних невідповідностей бази геопросторових даних (геоданих) проекту містобудівної документації вимогам, встановленим законодавством;
- негативний, якщо за результатами валідації виявлено критичні невідповідності бази геопросторових даних (геоданих) проекту містобудівної документації вимогам, встановленим законодавством.
Перелік критичних невідповідностей визначається згідно із структурою Бази геопросторових даних (геоданих) на місцевому рівні, затвердженої Мінінфраструктури.
У разі створення негативного звіту розробник у визначені за погодженням із замовником містобудівної документації строки забезпечує виправлення помилок та невідповідностей і проходить процедуру валідації повторно.
Проходження інших процедур з розроблення або оновлення проекту містобудівної документації без отримання позитивного звіту про валідацію не допускається.
50. Під час валідації підтвердження відповідності бази геопросторових даних (геоданих) проекту містобудівної документації проводиться відповідно до вимог до структури Бази геопросторових даних (геоданих), затвердженої Мінінфраструктури, що є чинною на дату створення в Містобудівному кадастрі завдання щодо розроблення містобудівної документації.
За рішенням замовника і за згодою розробника містобудівної документації на місцевому рівні розробником для валідації може застосовуватися оновлена версія структури Бази геопросторових даних (геоданих), затверджена відповідно до вимог законодавства.
51. Під час валідації бази геопросторових даних (геоданих) проекту містобудівної документації на місцевому рівні здійснюється автоматизована перевірка відповідності геопросторовим даним чинної містобудівної документації регіонального рівня з урахуванням вимог законодавства, у разі коли така документація містить базу геопросторових даних (геоданих) та внесена до Реєстру містобудівної документації.
Під час валідації бази геопросторових даних (геоданих) проекту генерального плану населеного пункту здійснюється автоматизована перевірка відповідності геопросторовим даним чинного комплексного плану просторового розвитку території територіальної громади (за наявності) з урахуванням вимог законодавства.
Під час валідації бази геопросторових даних (геоданих) проекту детального плану території здійснюється автоматизована перевірка відповідності геопросторовим даним, встановленим комплексним планом просторового розвитку території територіальної громади (за наявності) та/або генеральним планом населеного пункту (за наявності), з урахуванням вимог законодавства, у разі коли така документація містить базу геопросторових даних (геоданих) та внесена до Реєстру містобудівної документації.
У разі коли для території розроблення детального плану території відсутній чинний комплексний план просторового розвитку території територіальної громади або генеральний план населеного пункту, під час валідації бази геопросторових даних (геоданих) проекту детального плану території здійснюється автоматизована перевірка відповідності геопросторовим даним чинної містобудівної документації на регіональному рівні з урахуванням вимог законодавства, якщо така документація містить базу геопросторових даних (геоданих) та внесена до Реєстру містобудівної документації.
Метадані Містобудівного кадастру
52. Метадані об’єктів Реєстру містобудівної документації призначені для ведення каталогів інформаційних ресурсів та забезпечення процесів автоматизованого пошуку та оцінювання придатності даних потенційними користувачами і системами. Метою створення метаданих об’єктів Реєстру містобудівної документації є підтримка механізму ідентифікації, реєстрації та пошуку наборів даних, у тому числі забезпечення їх інтероперабельності.
53. Набори метаданих об’єктів Реєстру містобудівної документації автоматично формуються під час створення містобудівної документації у Реєстрі містобудівної документації та містять довідкову інформацію про інформаційні ресурси Містобудівного кадастру (у розрізі адміністративно-територіальних одиниць), а саме метадані містобудівної документації (повна назва документації, вид документації, територія проектування, дата визначення наявного стану та роки короткострокового і середньострокового періодів), дані про організацію (інформація про розробника, сертифікованого архітектора та сертифікованого інженера-землевпорядника), найменування органу, що прийняв рішення про розроблення, номер і дата прийняття рішення, найменування організації, що провела експертизу проекту документації, дата видачі і номер висновку, найменування органу, що прийняв рішення про затвердження, номер і дата рішення, система координат, в якій розроблено базу геопросторових даних (геоданих).
54. Склад метаданих Містобудівного кадастру повинен відповідати загальним вимогам до метаданих, визначених постановою Кабінету Міністрів України від 26 травня 2021 р. № 532 “Про затвердження Порядку функціонування національної інфраструктури геопросторових даних” (Офіційний вісник України, 2021 р., № 44, ст. 2701), національним стандартам ДСТУ EN ISO 19115-1:2022 (EN ISO 19115-1:2014, IDT; ISO 19115-1:2014, IDT) “Географічна інформація. Метадані. Частина 1. Основи”, ДСТУ EN ISO 19115-2:2022 (EN ISO 19115-2:2019, IDT; ISO 19115-2:2019, IDT) “Географічна інформація. Метадані. Частина 2. Розширення для отримання та оброблення”, ДСТУ EN ISO 19157:2022 (EN ISO 17226-1:2013, IDT; ISO 17226-1:2013, IDT) “Географічна інформація. Якість геопросторових даних”, профілю метаданих INSPIRE.
55. Впорядковані набори метаданих містобудівної документації, внесеної до Реєстру містобудівної документації, автоматично оприлюднюються на геопорталі Містобудівного кадастру.
Призначення електронного кабінету
56. Електронний кабінет призначений для:
1) створення та внесення містобудівної документації до Реєстру містобудівної документації;
2) подання та отримання документів в електронній формі, пов’язаних з:
- проходженням процедур розроблення, погодження, громадського обговорення, експертизи, затвердження та оприлюднення містобудівної документації;
- отриманням витягу з містобудівної документації;
- валідацією;
- отриманням вихідних даних для розроблення містобудівної документації;
3) внесення (завантаження):
- чинної містобудівної документації, затвердженої до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 9 серпня 2024 р. № 909 “Деякі питання реалізації експериментального проекту щодо запровадження Містобудівного кадастру на державному рівні”, а також матеріалів проектів містобудівної документації, розроблення яких не завершено до набрання чинності зазначеною постановою;
- висновків експертизи проектів містобудівної документації та інших супровідних документів, які додаються до містобудівної документації;
4) доступу до інформаційних ресурсів Містобудівного кадастру, в тому числі до Реєстру містобудівної документації.
Користувачі електронного кабінету. Порядок надання, блокування та
анулювання доступу до електронного кабінету
57. Користувачами електронного кабінету є:
1) Мінінфраструктури;
2) замовники містобудівної документації (уповноважені органи містобудування та архітектури або інші структурні підрозділи місцевих держадміністрацій, виконавчих органів сільських, селищних, міських рад, що забезпечують організацію розроблення містобудівної документації);
3) розробники містобудівної документації;
4) експертні організації;
5) уповноважені органи містобудування та архітектури;
6) архітектурно-містобудівні ради;
7) учасники громадських обговорень проектів містобудівної документації;
8) держателі вихідних даних для розроблення містобудівної документації;
9) державні органи, які відповідно до закону мають повноваження щодо розгляду містобудівної документації.
58. Підключення та доступ користувачів до електронного кабінету здійснюються безоплатно.
59. Адміністратор надає, блокує та анулює право доступу користувачам, зокрема, відповідальним посадовим особам державних органів, органів місцевого самоврядування до електронного кабінету за письмовим зверненням керівника такого органу в електронній або паперовій формі та інформує про це держателя кадастру.
60. Користувачі електронного кабінету (крім державних органів, органів місцевого самоврядування) отримують доступ до електронного кабінету після проходження процедури електронної ідентифікації та автентифікації з використанням інтегрованої системи електронної ідентифікації. Для таких користувачів авторизація здійснюється автоматично програмними засобами Містобудівного кадастру залежно від їх правового статусу (функцій/повноважень).
61. Користувач під час проходження первинної електронної ідентифікації зазначає в електронному кабінеті свою адресу електронної пошти, номер мобільного телефону (за наявності), підтверджує правильність своїх ідентифікаційних даних.
За достовірність відомостей (даних), зазначених під час електронної ідентифікації, відповідає користувач електронного кабінету.
62. Адміністратором для цілей здійснення користувачами електронного кабінету та/або відповідальною посадовою особою таких користувачів дій щодо підписання електронних документів можуть бути запроваджені механізми додаткової (багатофакторної) автентифікації для окремих типів користувачів електронного кабінету, що здійснюють надання адміністративних та інших послуг у сфері містобудування, у тому числі шляхом електронної ідентифікації за допомогою інформаційно-комунікаційної системи мобільної ідентифікації та накладення кваліфікованого електронного підпису та/або підтвердження рішення за допомогою додаткового методу ідентифікації користувача з використанням одноразового пароля.
63. Адміністратор анулює доступ користувача до електронного кабінету у разі:
1) отримання повідомлення керівника державного органу, органу місцевого самоврядування про необхідність анулювання доступу відповідальної посадової особи користувача електронного кабінету до електронного кабінету у зв’язку з припиненням виконання ним своїх повноважень, зокрема, звільненням, переведенням, смертю, визнанням безвісно відсутнім, недієздатним, обмеженням цивільної дієздатності;
2) отримання повідомлення керівника державного органу, органу місцевого самоврядування або відповідальної посадової особи такого органу/організації про необхідність анулювання доступу до електронного кабінету у зв’язку з припиненням виконання таким користувачем/відповідальною посадовою особою своїх повноважень, зокрема, звільненням, переведенням відповідальної посадової особи користувача, припиненням виконання повноважень органом/організацією;
3) отримання судового рішення, що набрало законної сили, про анулювання доступу користувача до електронного кабінету.
64. Керівники державних органів та органів місцевого самоврядування зобов’язані у день припинення виконання функцій посадовою особою такого органу повідомити адміністратору про необхідність анулювання доступу до електронного кабінету такому користувачу. Повідомлення про необхідність анулювання доступу до електронного кабінету надсилається в електронній формі з використанням Містобудівного кадастру або у паперовій формі.
65. Адміністратор блокує доступ користувача до електронного кабінету в разі:
1) надходження повідомлення (документів), що підтверджують факт компрометації особистого ключа користувача електронних довірчих послуг, виявлений самостійно користувачем або контролюючим органом під час здійснення заходів державного нагляду (контролю) за дотриманням вимог законодавства у сфері електронних довірчих послуг;
2) отримання повідомлення керівника державного органу, органу місцевого самоврядування про необхідність блокування доступу відповідальної посадової особи відповідного органу – користувача до електронного кабінету у зв’язку з її відстороненням від виконання посадових обов’язків, відстороненням від посади;
3) отримання судового рішення про блокування доступу користувача до електронного кабінету.
66. Блокування чи анулювання доступу до електронного кабінету здійснюється адміністратором шляхом припинення програмними засобами доступу до електронного кабінету невідкладно, але не пізніше наступного робочого дня з дати отримання відповідної інформації з одночасним повідомленням про це відповідному користувачу та відповідній відповідальній посадовій особі такого користувача. Таке повідомлення надсилається в електронній формі, у тому числі через електронний кабінет.
67. Адміністратор відновлює доступ користувача, якому було заблоковано доступ до електронного кабінету, в разі:
1) отримання повідомлення керівника державного органу, органу місцевого самоврядування про припинення обставин, що стали підставою для блокування доступу користувача до електронного кабінету;
2) отримання судового рішення, що набрало законної сили, про скасування блокування доступу користувача до електронного кабінету.
Відновлення доступу користувача до електронного кабінету здійснюється адміністратором невідкладно, але не пізніше наступного робочого дня з дати отримання відповідної інформації з одночасним повідомленням про це відповідному користувачу та відповідальній посадовій особі такого користувача. Таке повідомлення надсилається в електронній формі, у тому числі через електронний кабінет.
Функціональні можливості електронного кабінету
68. Програмними засобами Містобудівного кадастру забезпечуються функціональні можливості електронного кабінету залежно від рівня прав доступу користувачів.
69. Електронний кабінет замовника містобудівної документації має такі функціональні можливості:
1) створення, внесення (завантаження) наборів геопросторових даних, текстових та графічних матеріалів містобудівної документації, чинної містобудівної документації до Реєстру містобудівної документації;
2) створення, внесення (завантаження) супровідних документів проектів містобудівної документації до Реєстру містобудівної документації;
3) доступ до відомостей (даних), документів, що містяться у Містобудівному кадастрі;
4) листування з користувачами, держателем кадастру, адміністратором та технічним адміністратором.
70. Електронний кабінет розробника містобудівної документації має такі функціональні можливості:
1) створення, внесення (завантаження) наборів геопросторових даних, текстових та графічних матеріалів містобудівної документації;
2) здійснення валідації;
3) доступ до відомостей (даних), документів, внесених до Реєстру містобудівної документації в межах території розроблення проекту містобудівної документації та суміжних територій територіальних громад;
4) листування з користувачами, держателем кадастру, адміністратором та технічним адміністратором.
71. Електронний кабінет експертної організації має такі функціональні можливості:
1) доступ до відомостей (даних), документів, внесених до Реєстру містобудівної документації;
2) створення, внесення (завантаження) електронного документа, у тому числі експертного висновку про результати розгляду проекту містобудівної документації;
3) листування з користувачами, держателем кадастру, адміністратором та технічним адміністратором.
72. Електронний кабінет архітектурно-містобудівної ради має такі функціональні можливості:
1) листування з користувачами, держателем кадастру та технічним адміністратором;
2) доступ до відомостей (даних), документів, внесених до Реєстру містобудівної документації;
3) створення, внесення (завантаження) протоколу розгляду проекту містобудівної документації на архітектурно-містобудівній раді;
4) внесення (завантаження) висновків про погодження проекту містобудівної документації архітектурно-містобудівною радою.
73. Електронний кабінет держателя вихідних даних для розроблення містобудівної документації має такі функціональні можливості:
1) внесення (завантаження) наборів вихідних даних для розроблення містобудівної документації до Містобудівного кадастру;
2) листування з користувачами, держателем кадастру, адміністратором та технічним адміністратором.
74. Електронний кабінет уповноваженого органу містобудування та архітектури має такі функціональні можливості:
1) доступ до відомостей (даних), документів, внесених до Реєстру містобудівної документації;
2) надання інформаційних матеріалів щодо визначення державних інтересів та інтересів суміжних територіальних громад під час розроблення проектів містобудівної документації для територій територіальних громад;
3) створення (формування) та надання витягів з містобудівної документації;
4) отримання кількісних даних щодо містобудівної документації та проектів містобудівної документації, що затверджена або розробляється в межах території, на яку поширюються повноваження уповноваженого органу містобудування та архітектури;
5) внесення (завантаження) містобудівної документації;
6) листування з користувачами, держателем кадастру, адміністратором та технічним адміністратором.
75. Електронний кабінет посадової особи Мінінфраструктури має такі функціональні можливості:
1) доступ до відомостей (даних), документів, що містяться у Містобудівному кадастрі;
2) створення (формування) та надання інформаційних матеріалів щодо визначення державних інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації;
3) отримання кількісних даних щодо містобудівної документації та проектів містобудівної документації, що затверджена або розробляється в межах території, на яку поширюються повноваження уповноваженого органу містобудування та архітектури;
4) листування з користувачами, держателем кадастру, адміністратором та технічним адміністратором.
76. Електронний кабінет учасника громадського обговорення проекту містобудівної документації має такі функціональні можливості:
1) подання пропозицій з питань розроблення містобудівної документації після оприлюднення рішення про початок її розроблення;
2) доступ до проекту містобудівної документації, опублікованого для проходження процедури громадського обговорення;
3) отримання інформації про проведення громадських слухань щодо проекту містобудівної документації.
77. Електронний кабінет державного органу, який відповідно до закону має повноваження щодо розгляду містобудівної документації, має такі функціональні можливості:
1) створення, внесення (завантаження) відомостей (даних), що вносяться у процесі розгляду архітектурно-містобудівною радою містобудівної документації, відповідно до наданих повноважень;
2) доступ до Реєстру містобудівної документації в межах наданих повноважень;
3) листування з користувачами, держателем кадастру, адміністратором та технічним адміністратором.
Геопортал Містобудівного кадастру
78. Геопортал є компонентом Містобудівного кадастру, що функціонує як комплекс програмно-технічних засобів, мережевих та геоінформаційних сервісів та забезпечує:
- доступ користувачів до електронного кабінету;
- доступ фізичних та юридичних осіб до публічних інформаційних ресурсів Містобудівного кадастру, зокрема публічних сервісів геопорталу Містобудівного кадастру, картографічної візуалізації містобудівної документації, інформаційних та довідкових матеріалів публічного користування;
- інформування про проведення процедур щодо розроблення проектів містобудівної документації, зокрема щодо прийняття рішення про розроблення проектів містобудівної документації, строків подання пропозицій до них, проведення громадського обговорення з формування завдання на розроблення містобудівної документації та його публікації після затвердження, проведення громадських обговорень та громадських слухань проектів містобудівної документації, роботи узгоджувальних комісій, а також розгляду проектів містобудівної документації на сесії відповідної ради.
79. Геопортал Містобудівного кадастру має офіційну адресу в Інтернеті – kadastr.gov.ua.
80. Геопортал Містобудівного кадастру забезпечує розміщення та використання:
1) сервісу доступу до шаблонів затверджених версій структур Баз геопросторових даних (геоданих) містобудівної документації на місцевому та регіональному рівні у форматах, передбачених вимогами законодавства;
2) сервісу пошуку матеріалів містобудівної документації;
3) сервісу перегляду відомостей (даних) та метаданих містобудівної документації;
4) сервісу отримання відомостей (даних), що містяться у Містобудівному кадастрі, про містобудівну документацію для визначеної території;
5) сервісу візуалізації містобудівної документації;
6) сервісу перевірки документів, що були створені з використанням Містобудівного кадастру, який полягає у відображенні відомостей (даних) про такий документ на геопорталі у разі зчитування двовимірного матричного штрих-коду, що міститься на відповідному документі;
7) сервісу публікації проектів містобудівної документації під час громадського обговорення.
81. Використання сервісів здійснюється без реєстрації та авторизації, з можливістю вивантаження та роздрукування результатів їх роботи.
82. Користування геопорталом, підключення та забезпечення доступу користувачів, доступ до відомостей (даних), що містяться в Містобудівному кадастрі, отримання витягу з містобудівної документації для визначеної території здійснюються на безоплатній основі.